سامانه هوشمند مدیریت در دانشگاه با حضور معاونين و مديران دانشگاه افتتاح شد.


به گزارش وبدا معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در اين آيين ضمن تبریک روز ملی آمار و برنامه ریزی گفت:لازمه زندگی اجتماعی و فردی برنامه ریزی است و بدون داشتن برنامه تمام کارها بیهوده است.
دکتر"عباسی"اظهار داشت :برنامه ریزی اساس توسعه است و بدون آمار برنامه ریزی غیر ممکن است.
دکتر" هاشمی"معاون بهداشتی دانشگاه نیز ضمن افتتاح این سامانه اظهار داشت:اين سامانه نبايد هدف شود بلكه بايد ابزار بماند و آن را تقویت کنیم تا بتوانیم کار انجام داده  و ارائه خدمات داشته باشیم.
به گفته وی گاهی دچار نرم افزار زدگی شده و ارایه خدمات تحت تاثیر قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: باید از سامانه استفاده ابزاری کرد تا کمک به کاهش هزینه  ها و کاهش زمان ارایه خدمات داشته باشد.
مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه نيز اظهار داشت:جمع آوري صحيح آمار و حفاظت از آن مهم است.
مهندس"حیدر پور"در ارتباط با سامانه "سهم" عنوان کرد: ثبت متمرکز داده های آماري، گزارشات لحظه ای طبقه بندی شده و پایش داده ها و عملکرد  پرسنل از برنامه های این سامانه الکترونیکی است.
مدیر آمار دانشگاه نیز در ادامه اظهار داشت:آمار؛ حلقه مفقود شده در سیستم هاست؛اهمیت آمار بر کسی پوشیده نیست وآمار در برنامه ریزی و مدیریت از اهمیت برخوردار است.
به گفته جعفر زاده برنامه ریزی؛ آمار و مدیریت سه حلقه به هم متصل هستند.
وی تاکید کرد: تمام مراحل از پایین ترین سطوحی که آمار تولید می شود چرخه دستی دارد و این امر عوارض و عواقب خود را به همراه دارد، نمی توان به این آمار استناد کرد؛ آمار سازی و نداشتن برخی شاخص و دیتاها نیز از دیگر مشکلاتی است که همواره با آن درگیر هستیم.
به گفته وی سیستم سنتی سبب موازی کاری واحدها شده؛ تناقض آمار، اتلاف وقت و افزایش حجم کاری نیز از عوارض تولید آمار دستی است.
در ادامه مهندس قاضی زاده  یکی از اعضای تیم پروژه نیز به مراحل اجرا و تولید سامانه سهم اشاره و اظهار داشت:طرح ایده از ابتدای خرداد ۹۶،بررسی نمونه های ایرانی و خارجی، امنیت اطلاعاتی  و اهمیت انعطاف پذیری سامانه و هزینه پشتیبانی از مراحل تولید سامانه است.
وی انتظارات سامانه را مشاهده آخرین وضعیت آماری؛ سهولت استفاده و قابل دسترس بودن در تمام دستگاه های الکترونیکی رایج و کمک به تحقیقات دانست.


از مجموع 3 رأی

فاقد نظر