نشست خبری معاون بهداشتی دانشگاه ،معاون قضایی و پیشگیری از جرم دادگستری و رئيس جهاد دانشگاهی استان با موضوع انعقاد تفاهم نامه آموزشی زوجین در بدو ازدواج برگزار شد.

به گزارش « وب دا » معاون بهداشتی دانشگاه در این نشست که با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران در سالن اجتماعات معاونت بهداشتي برگزار شد با اشاره به ایجاد تغییراتی در آموزش های هنگام ازدواج و مشاوره هایی که قبل از ازدواج در مرکز بهداشت بجنورد ارائه می شد ، بیان کرد : با افزایش رو به رشد آمار طلاق و رواج معیارها و شاخص های اشتباه زندگي مشترك در بین زوجین ،ایجاد تغییرات در محتوا و ساعت برگزاری کلاس های مشاوره ای قبل از ازدواج با هدف کاهش طلاق مدنظر قرار گرفت. 
دکتر « سید احمد هاشمی » تصریح کرد : با تغییرات انجام شده و ایجاد  تفاهم نامه سه جانبه همكاري مابين معاونت بهداشتی دانشگاه،معاونت قضایی دادگستری و جهاد دانشگاهی ؛زوجین بعد از انجام آزمایشات اوليه به جهاد دانشگاهی معرفی مي شوند و بعد از گذراندن 8 ساعت کلاس آموزشی در دو روز متوالی و دریافت تاییده می توانند نتیجه آزمایشات خود را دریافت کنند.
این مسئول با اشاره به اینکه 5 سال اول زندگی جزو سال های مهم است ، افزود : اسامی تمامی زوجین که دوره های آموزشی را گذرانده اند ثبت وفراخوان برگزاری دوره های آموزشی تا 5 سال اول ازدواج تدوام خواهد شد.
معاون قضایی و پیشگیری از جرم دادگستری استان نیز در این نشست یکی از آسیب های مهم اجتماعی را اختلافات خانوادگی که منجر به طلاق می شود بیان کرد و افزود : پرونده طلاق های توافقی بیشتر از سایر موارد طلاق است  و45 درصد طلاق های صورت گرفته مربوط به زوجینی است که کمتر از 4 سال با هم زندگی کرده اند است. 
« سید ابراهیم محجوب » تصریح کرد : طی تجارب به دست آمده ازبرگزاری  دوره های مهارت های زندگی برای زوجین قبل از طلاق  این نتیجه حاصل شد که زوجین قبل از ازدواج و حین ازدواج باید مهارت های زندگی را فرا بگیرند و این آموزش ها متناوب و در طول زندگی ادامه يابد.
این مسئول یادآور شد : از اين پس زوجین تنها در صورت شرکت در دوره های آموزشی و دریافت تاییده جهاد دانشگاهی می توانند نسبت به ثبت ازدواج خود اقدام نمایند. 
وی همچنین یاد آور شد : امیدواریم با اجرای این برنامه شاهد کاهش آمار طلاق و روند رو به رشد ازدواج هاي موفق در بین جوانان باشیم و پرونده اختلافات خانوادگی در دادگستری کاهش یابد .
رئیس جهاد دانشگاهی نیز با اشاره به اینکه  آموزش زوجین حین ازدواج  از سال 94 به صورت آزمایشی اجرا شد و از سال گذشته در جهاد دانشگاهي دوره های آموزشی برگزار گردید افزود : در 6 ماهه اول سال 4 هزار و 600 نفر مورد آموزش قرار گرفتند و 50 مشاور در این خصوص با ما همکاری داشته اند. 
دکتر « عباسی » تصریح کرد : تمام اطلاعات زوجینی که مراجعه می کنند ثبت مي گردد و مجدد فراخوان می شوند تا به صورت متدوام از این دوره های آموزشی بهره مند شوند . 
وی همچنین بیان کرد : در تمام دوره های آموزشی نظر سنجی انجام می شود و 80 درصد زوجین از برنامه های آموزشی رضایت دارند.


فاقد نظر