نشست ويژه رئيس صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران كشور با اعضاي هيأت علمي دانشگاه ها و دانشجويان برگزار شد .

به گزارش وب دا دكتر" ضرغام" در این نشست صميمانه با اشاره به این که یک بانك پژوهشي در کشور ايجاد كرده ايم که در آن اطلاعات ٣٤ هزار و ٧٠٠ نفر عضو هيئت علمي ثبت شده است ، گفت : دانشگاه ها و دانشجويان ما بعد از انقلاب توسعه و افزايش بي نظيري داشته است كه دركنار آن نياز به حمايت هاي مستقيم و غير مستقيم و تامین امكانات بهينه وجود دارد.
وي تصريح كرد: براساس گزارش سایت تامسون رويترز ،صندوق حمايت از پژوهشگران كشور رتبه اول را در حمايت از پژوهش و توليد علم در ایران داشته است .
وي از اعلام دو فراخوان در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در فراخوان اول از١٥٣ رساله و در فراخوان دوم تا ٢٠٠ رساله دكترا حمايت خواهيم كرد.
وي عنوان كرد: ما به دنبال اختراعاتي هستيم كه بتوانيم از آن ها حمايت كنيم.
وي خاطرنشان كرد: صندوق براي افزايش كيفيت و ارتقاي جايگاه نشريات علمي داخلي در چارچوب ضوابط و آيين نامه ها از آن ها حمايت مي كند.
رييس دانشگاه علوم پزشكي استان نيز در اين مراسم گفت: با وجود آن كه دانشگاه ما جوان است اما رتبه علمي آن از بسیاری دانشگاه هاي علوم پزشكي بالاتر می باشد .
دكتر" علي حق بين" افزود: این دانشگاه از ديگر دانشگاه هاي تيپ ١، ٢و ٣ پيشي گرفته است و محققين جوان ما در جبهه علم خيلي خوب كار كرده اند.
وي تصريح كرد: محققين جوان سرمايه هاي استان ما هستند و دانشگاه ما در آينده به سمت دانشگاه هاي نسل سوم و چهارم پيش مي رود.
وي تأكيد كرد: دانشگاه ها بايد در مسیر تبدیل علم به ثروت پيش بروند و سرمايه گذاري درعرصه پژوهش و فناوري به طور قطع باعث پيشرفت كشور مي گردد.


فاقد نظر