پیام تبریک سرپرست دانشکده پزشکی به مناسبت فرارسیدن سی ام فروردین روز علوم آزمایشگاهی

 

به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی، جناب آقای دکتر مافی نژاد ریاست دانشکده پزشکی به مناسبت فرارسیدن سی ام فروردین روز علوم آزمایشگاهی در پیامی بشرح ذیل این روز را تبریک گفتند:

یاشافی

سی ام فروردین – روز آزمایشگاه – روز بزرگداشت " حکیم سید اسماعیل جرجانی " آزمایشگر، پژوهنده، پزشك نابغه و تیزهوشی است كه پزشكی تنها یكی از دانش‌های او بود.

او در عرفان و فلسفه و ادبیات فارسی نیز سر آمد روزگار خود بود. وی بسیاری از بیماریها را برای نخستین بار توصیف كرد و در حدود 1000 سال پیش روش‌های آزمایشگاهی نوینی را ابداع نمود و با كتابش "ذخیرة خوارزمشاهی"، زبان علمی فارسی را جان دوباره ای بخشید. از این رو نام گذاری این روز به یاد او كمترین كار نسلی قدرشناس و میهن دوست است.

اینجانب فرا رسیدن 30 فروردین ماه، روز بزرگداشت حکیم جرجانی و روز علوم آزمایشگاهی را به همه شما دانشجویان محترم این رشته و به جامعه بزرگ آزمایشگاهیان ،دیده بانان گمنام عرصه های سلامت کشور که با تشخیص به موقع عوامل بیماری زا، نقش بسزایی در راه شناخت و مبارزه با بیماریها ایفا نموده و با فداکاری و گذشت، سلامت و آسایش خود را در راه اعتلای سلامت جامعه گذاشته اند را تبریک و تهنیت عرض می نمایم.


فاقد نظر