به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی ، یکی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، شهرستان اسفراین، به نام «آقای محمد صفا منصوری» در اقدامی منحصر به فرد و خداپسندانه ، بدن خود را جهت تشریح در اختیار دانشجویان دانشکده پزشکی قرار داد.

برپایه این خبر این فرد خیّر و علم دوست بعد از اینکه مطمئن شد که به علت ابتلاء به بیماری صعب العلاج قادر به ادامه زندگی نخواهد بود و این دار فانی را وداع خواهد گفت، قبل از فوتش، شخصا به دانشکده پزشکی مراجعه نموده و رضایت نامه و سند محضری را که به امضاء تمام وراث رسیده بود، مبنی بر اینکه بدنم بعد مرگ جهت تشریح در اختیار دانشجویان دانشکده قرار بگیرد را به ریاست دانشکده پزشکی تقدیم کرد.

در قسمتی از وصیت نامه ایشان آمده است که:« وصیت می کنم خانواده ام بعد از فوت من، جنازه ام را به دانشکده علوم پزشکی جهت کالبدشکافی ،آزمایش،تحقیق و پژوهش جهت رشدو کمک به دانشجویان این خطه تحویل نمایند. باشد که اینگونه روح من شاد و قرین رحمت خدا واقع شود.»

ریاست، معاونین و روابط عمومی دانشکده پزشکی، ضمن تحسین این اقدام شایسته و خیرخواهانه، درگذشت این عزیز سفر کرده را به خانواده آن مرحوم و سایر بازماندگانش تسلیت عرض می نماید و از درگاه علیم غفار برای ایشان غفران سیئات و برای بازماندگانش صبر و اجر مسئلت می نماید.

نظر به ارزش علم و علم آموزی در لسان آیات و روایات اسلامی، مطمئنا ایشان با این اقدام شایسته نام نیکی را از خود برجای گذاشته است و ذخیره ارزشمندی را برای دار عقبایش اندوخته است.

خاطر نشان می شود طبق وصیت مرحوم جناب آقای محمد صفامنصوری، اکنون جسد ایشان در اختیار دانشکده پزشکی و سالن تشریح این دانشکده می باشد.


از مجموع 3 رأی

فاقد نظر