به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی، جناب آقای دکتر نامدار ریاست دانشکده پزشکی  به مناسبت فرارسیدن سی ام فروردین روز علوم آزمایشگاهی در پیامی بشرح ذیل این روز را تبریک گفتند:

یاشافی

سی ام فروردین – روز آزمایشگاه – روز بزرگداشت " حکیم سید اسماعیل جرجانی " آزمایشگر، پژوهنده، پزشك نابغه و تیزهوشی است كه پزشكی تنها یكی از دانش‌های او بود.

 او در عرفان و فلسفه و ادبیات فارسی نیز سر آمد روزگار خود بود. وی بسیاری از بیماریها را برای نخستین بار توصیف كرد و در حدود 1000 سال پیش روش‌های آزمایشگاهی نوینی را ابداع نمود و با كتابش "ذخیرة خوارزمشاهی"، زبان علمی فارسی را جان دوباره ای بخشید. از این رو نام گذاری این روز به یاد او كمترین كار نسلی قدرشناس و میهن دوست است.

 اینجانب فرا رسیدن 30 فروردین ماه، روز بزرگداشت حکیم جرجانی و روز  علوم آزمایشگاهی را به همه شما دانشجویان محترم این رشته و به جامعه بزرگ آزمایشگاهیان ،دیده بانان گمنام عرصه های سلامت کشور که با تشخیص به موقع عوامل بیماری زا، نقش بسزایی در راه شناخت و مبارزه با بیماریها ایفا نموده و با فداکاری و گذشت، سلامت و آسایش خود را در راه اعتلای سلامت جامعه گذاشته اند را تبریک و تهنیت عرض می نمایم.


فاقد نظر