مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خواستار راه اندازی شورای سیاست گذاری سلامت در صدا و سیما، به منظور تهیه برنامه های کیفی و ارتقای سطح آموزش جامعه شد.

به گزارش وب دا، دکتر پیمان فیضی در جلسه همفکری با معاون صدا و برنامه سازان رادیو صدا و سیمای مرکز خرسان شمالی، ، اظهار کرد: با تشکیل این شورا متناسب با تقویم سلامت ، موضوعات برنامه ها از قبل تعیین و برای حضور پزشکان متخصص و کارشناسان در برنامه های مختلف صدا و سیما برنامه ریزی می شود.

وی ادامه داد: راه اندازی شورای سیاست گذاری سلامت به مانند برخی استان ها نظیر قزوین،  اقدام مهمی در ارتقای برنامه های آموزشی است که ذینفع اصلی آن مردم هستند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ظرفیت بالایی برای تهیه برنامه های حوزه سلامت وجود دارد، خاطرنشان کرد: تهیه 18 قسمت برنامه سفیر سلامت و کسب مقام در جشنواره های داخلی صدا و سیما، دلیل این ادعا است.

دکتر فیضی وجود بیش از 180 عضو هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی را فرصتی برای تبیین و آموزش به جامعه در خصوص پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف واگیر و غیر واگیر عنوان کرد.

وی اضافه کرد: علاوه بر تهیه برنامه های صدا، از حوزه سیما نیز انتظار می رود ضمن توجه ویژه به حوزه سلامت با دانشگاه بیش از گذشته همکاری های لازم را مبذول دارد.

نماینده معاون آموزشی دانشگاه نیز در این جلسه گفت: آموزش مداوم در موضوعات تخصصی یک نیاز است و برنامه های صدا و سیما باید استمرار داشته باشد تا اثرگذار شود.

محبوبه طباطبایی افزود: در تهیه هر برنامه متکی به فرد نباشیم و از توان علمی یک پزشک متخصص و دو کارشناس در هر برنامه استفاده شود.

وی تهیه برنامه های تخصصی با حضور چند کارشناس را موثر دانست و یادآور شد: معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی برای تهیه برنامه های صدا و سیما آماده همکاری همه جانبه است.

معاون روابط عمومی دانشگاه نیز در این جلسه بر فراگیر شدن مخاطبان حوزه رادیو تاکید کرد و اثرگذاری برنامه ها را در گروی افزایش تعداد مخاطبان دانست.

دکتر مجید پورخیاط با اشاره به اینکه پنج هزار کارمند علوم پزشکی و 38 هزار سفیر سلامت در این استان پتانسیل خوبی به عنوان مخاطب برنامه های سلامت هستند، اظهار کرد: تهیه برنامه های سفیر سلامت به عنوان زبان مشترک صدا و سیما و دانشگاه علوم پزشکی اثرگذار است.

وی ابلاغ حکمی به عنوان تعیین مشاور سلامت در صدا و سیما با نظر دانشگاه علوم پزشکی را گامی موثر در رفع مغایرت ها و همسو شدن برنامه های حوزه سلامت دانست.


از مجموع 1 رأی

فاقد نظر