دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی نقاد، تحلیل‌گر و با همفکری به حل مسائل دانشگاه کمک کنند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی از دانشجویان این دانشگاه خواست تا با هم اندیشی و تحلیل به روز مسائل، چاره اندیش و متفکرانی خلاق باشند.

به گزارش وب‌دا، دکتر سید احمد هاشمی در دیدار با منتخبین شورای صنفی دانشجویان دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی استان، یکی از مهم ترین ویژگی های دانشجوی موفق را، نشاط، پویایی و تحلیل گری توصیف کرد.
 وی با بیان اینکه برخی از مسائل و نکات ظریف از نگاه دانشجو می گذرد، ادامه داد: بیان این مسائل و پیدا کردن راهکار به دور از نگاه مغرضانه انتظار مسئولین دانشگاه است.
وی گستره خدمات دانشگاه علوم پزشکی در سطح جامعه را وسیع خواند و خاطرنشان کرد: تمام اقشار مختلف از افراد با سطح سواد بسیار پایین تا عالی ترین سطح سواد، رفاه و اقتصاد از مشتریان این مجموعه هستند که به تعبیر اینجانب مشتری خارجی نامیده می شوند.
دکتر هاشمی اضافه کرد: مشتریان داخلی دانشگاه همان دانشجویان، کارکنان و اساتید هستند که در آینده هر یک سمت و مسئولیتی را بر عهده می گیرند.
وی با بیان اینکه دانشجو باید نسبت به سایر افراد دیدگاه متفاوتی نسبت به حل مسائل داشته باشد، گفت: دانشجوی موفق نسبت به مسائل روز جامعه بی تفاوت نیست و چاره اندیش است.
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از دانشجویان خواست که چشم بینای مسئولان دانشگاه باشند.
دکتر هاشمی در بخشی از سخنان خود با توجه به حساسیت سیستم بهداشت و درمان در جامعه اظهار کرد: متاسفانه امروز برخی از افراد با انتشار اکاذیب و شایعات در فضای مجازی به دنبال گمراه کردن مردم هستند.
وی در این زمینه رسالت و جایگاه دانشجویان در رعایت اصل صداقت و پیشگیری از دامن زدن به شایعات را مهم توصیف کرد و دانشجو را خبرنگار امین دانشگاه در انعکاس حقایق خواند.
این مسئول جلوگیری از هدر رفت فرصت ها، انتقاد منصفانه، جلوگیری از شایعه پراکنی، پرهیز از ایجاد تنش، حل مسائل و مشکلات، صداقت و علم آموزی را از وظایف خطیر دانشجویان ذکر کرد.
دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: تلاش مسئولان دانشگاه نیز فراهم کردن محیطی امن برای  کسب علم دانشجویان و کاهش دغدغه های دانشجوییی با همفکری است.
وی هدف کاری مهم دانشگاه را رسیدگی به مسائل دانشجویان و اعتلای حوزه آموزش دانشگاه عنوان کرد.
در پایان این جلسه منتخبین شورای صنفی دانشجویان دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی استان به بیان مطالبات و دغدغه های خود پرداختند


فاقد نظر