به گزارش وبدا در این آیین که با محوریت دانشجویان و خانواده های ایشان و مسئولان ارشد استانی و دانشگاهی برگزار شد،استاندار خراسان شمالی ضمن تبریک جشن دانش آموختگی دانشجویان پزشکی دانشگاه لزوم آگاهی جامعه از مسائل روز تاکید کرد و اظهار داشت :دانشجویان و دانش آموختگان باید به روز باشند زیرا کسی که علم دارد ولی به روز نیست مانند دونده ای خواهد بود که بر خلاف جهت حرکت می کند.

دکتر « صالحی » با تاکید بر دستاوردهای ارزشمند برجام و تلاش هایی که برای رسیدن به این نقطه انجام پذیرفت ، عنوان کرد : مراقب باشیم که به نام ما و به کام دیگران نباشد و تیشه به ریشه خود نزنیم.

وی با اشاره به این که یکی از افتخارات دولت این است که طرح تحول سلامت را با قدرت پیش برده است، خاطرنشان کرد: در همین راستا و در افتتاحیه های آتی استان که با حضور رییس جمهور محترم برگزار می شود ؛با افتتاح بیمارستان بجنورد و شیروان به تخت های بیمارستانی استان  ۶۰۰ تخت افزوده می شود و از سوی دیگر نیز بیمارستان ۳۲ تختخوابی جاجرم نیز به ۶۴ تخت ارتقاء می یابد.

وی پایین آمدن هزینه های درمان و کاهش فرانشیز را که به ارتقای سطح سلامت مردم بسیار کمک کرده است از افتخارات دولت بیان کرد و گفت : مخاطبان شما انسان ها هستند و باید بطور مرتب علم و دانش خود را بروز نمایید .

رییس دانشگاه نیز در ادامه اظهار داشت: مردم استان سال ها انتظار کشیدند که دانشکده پزشکی داشته باشند و هم اکنون این افتخار نصیبمان شده در خدمت نخستین دوره فارغ التحصیلان پزشکی باشیم.

دکتر"ابراهیم گلمکانی"تصریح کرد :پزشک واژه ارزشمندی است و با احترام به همه حرفه ها و با توجه به اینکه ساختارهای جامعه انسانی با هم عجین هستند؛ پزشکی از جایگاه والایی برخوردار است زیرا ابزار کارش انسان و اشرف مخلوقات است.

وی تاکید کرد : این درجه از عزت هم زمان مسئولیت و نیاز به توجه مداوم و مراقبت دارد که رعایت اصول و آداب حرفه ای یکی از نکاتی است که به حفظ و جایگاه این عزت کمک می کند.

وی خاطر نشان کرد ما باید به حرفه خود تعلق داشته باشیم ،در آن زندگی کنیم و توجه نمائیم که این حرفه می تواند منبع امرار معاش باشد اما تنها پرداختن به این بعد و نگاه مادی به آن اشتباه است.

به گفته وی طرح تحول سلامت بخش زیادی از مشکلات جامعه پزشکی را با تجهیز و نوسازی بیمارستان ها و ...کم کرده است و دانشجویان در زمان خوبی فارغ التحصیل می شوند و سختی هایی که اساتیدشان متحمل شدند را نمی کشند و این نشانه توجه دولت به حوزه سلامت است.

دکتر «گلمکانی» با اشاره به این که هر یک از این دانش آموختگان در کسوتی به جامعه خدمت خواهند نمود ،اظهار داشت : اگر هدف نهایی شما درمان بیماری و ارتقاء سلامت انسان ها باشد، مهم نیست در چه کسوتی قرار بگیرید و آنچه اهمیت دارد خدمت اخلاقی و انسانی است.

 وی افزود : ایران ما جوانان توانمند و خلاق و نخبه های فراوانی دارد و انرژی دولتمردان برای استفاده از این توانمندی در داخل کشور معطوف شده است و محور کشور در دست جوانانیست که گروهی از آنان امروز فارغ التحصیل شدند و تردید ندارم که کشوری با افتخار برای ما خواهید ساخت.

رئیس دانشگاه عنوان کرد : وقتی بزرگترین و قدرتمندترین کشورهای جهان ساعت ها و روزها و ماه ها در برابر مردان دیپلماسی این کشور می نشینند، نشانه قدرت و اقتدار این کشور و حاصل همت مردان، نخبگان و ایثارگران است.

وی از همت همه اساتید ،پدران و مادران و دانشجویان تقدیر کرد و افزود : امیدوارم جشن بزرگتر شما توفیق برای ارتقاء سلامت مردم جامعه باشد.

منبع


فاقد نظر