به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی، امروز مسئولین، اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان دانشکده پزشکی بجنورد، پیکر دو هم وطن اسفراینی را که کالبد خویش را جهت تشریح به دانشکده پزشکی بجنورد اهداء کرده بودند تشییع کردند.

 بر اساس این گزارش مرحوم اسماعیل حقانی و مرحوم محمدرضا رحمانی، دو هم وطن فداکار اسفراینی بودند که قبل از فوتشان وصیت کرده بودند که پیکر آنان جهت خدمت به علم در اختیار دانشکده پزشکی جهت تشریح قرار بگیرد.

و امروز بعد از آنکه دانشجویان این دانشکده از این بخشش آنان فایده های بی شمار علمی بردند و ازخرمن بذل انان خوشه های علمی چیدند، با تعطیل کردن کلاسهای درس خود و شرکت در مراسم تشییع آنان و نثار فاتحه این بخشش آنان و ایثار  خانواده هایشان را قدر دانستند و آنان را بسوی جایگاه ابدی شان مشایعت کردند.

خاطر نشان می شود در این مراسم که دکتر اسماعیلی معاون آموزشی دانشگاه، دکتر بی باک معاون پژوهشی دانشگاه و دکتر رازی ، ریاست دانشکده پزشکی نیز حضور داشتند، دکتر علی اسماعیلی در سخنانی کوتاه ضمن درخواست غفران و مغفرت برای این مرحومین به اهمیت اهداء پیکر توسط آنان شاره کرد و یادآور شد: «اقدام این دو عزیز برای ما و برای دانشجویان ما یک درسی که کسانی حاضر شدند برای حیات علمی ما از احساساتشان بگذرند از عزیزانشان بگذرند و ما قسمتی از آموزش مان را مدیون آنان هستیم و افتخار می کنیم که سرزمین ما و استان ما امروز به این بلوغ فکری و اجتماعی رسیده است که همچون حرکت بزرگی را انجام دهد. امیدوارم ما هم بتوانیم نسبت به جامعه خود این گونه ایثارگرانه نگاه کنیم.»

 


فاقد نظر