دبير انجمن علمي دانشجويان دانشكده پزشكي ازاندازه گیری فشارخون، قند خون و BMI بیش از 3200 نفر از شهروندان بجنوردي خبر داد.

آقاي مرتضي بهنام فر با اعلام اين خبر افزود: انجمن علمی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با برگزاری کمپین NoHep در بازه زمانی 6 الی 12 مردادماه در شهر بجنورد به همراه 60 تن از دانشجویان این دانشگاه و با همکاری ارگان هایی نظیر بسیج جامعه پزشکی، شهرداری بجنورد، سازمان هلال احمر، سازمان انتقال خون، شبکه هپاتیت ایران و... اقدام به راه اندازی 3 ایستگاه سلامت در مناطق پر رفت و آمد شهر بجنورد (میدان شهید، پارک آزادی (بلوار) و پارک شهربازی) نمود که با استقبال فراوان مراجعین رو برو شد.

وي از جمله اقدامات انجام گرفته در این ایستگاه ها به اطلاع رسانی به شهروندان پیرامون بیماری هپاتیت B و C اشاره نمود که توسط دانشجویان برای مراجعین تشریح گردید و همچنین دو هزار نسخه پوستر و برشور آموزشی به مراجعین در خصوص بیماری هپاتیت ارائه گرديد.

وي ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در اين كمپين اندازه گیری فشارخون، قند خون و BMI بیش از 3200 نفر از شهروندان و همینطور غربالگری بیماری ایدز به کمک کیت های تشخیصی اشاره کرد، ضمن آنکه ویزیت رایگان توسط پزشک معتمد نیز در ایستگاه سلامت شهربازی انجام پذیرفت. علاوه بر آن مشخصات و تلفن افراد High risk جهت سایر اقدامات درمانی ثانویه برای این افراد دریافت و ثبت گردید.

دبير انجمن علمي دانشجويان پزشكي در آخر ابراز اميدواري كرد كه با برگزاري برنامه هایی از این قبیل بتوان بیماری هپاتیت را در کشور عزیزمان ایران کنترل و ریشه کن نمود.


فاقد نظر