نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، با امضای لوح یادبود «بسیج ملی کنترل فشار خون» به این کمپین پیوست.

به گزارش وب‌دا، ظهر امروز حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، با حضور در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، با سنجش میزان فشار خون توسط رئیس اورژانس استان و امضای لوح یادبود «بسیج ملی کنترل فشار خون» به این کمپین ملی پیوست.
بنا به گرفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، طرح «بسیج ملی کنترل فشار خون» از تاريخ 27/2/98 لغايت 15/4/98، در دو مرحله اجرای می‌شود.
دکتر علی حق بین با بیان اینکه مرحله آموزش و اطلاع رسانی از مورخه بیست و هشتم اردیبهشت ماه تا پایان برنامه و مرحله غربالگری از تاریخ هفدهم خرداد لغایت پانزدهم تیرماه است، اظهار کرد: 374 خانه بهداشت و 82 مرکز بهداشتی درمانی و نیز بیش از 35 پایگاه موقت در سطح استان، تمامی بیمارستان‌های استان و کلینیک های دولتی، خصوصی و خیریه استان آماده اجرای طرح ملی بسیج فشار خون هستند.
وی تاکید کرد: به همراه داشتن کارت ملی جهت درج اطلاعات فرد در سامانه سلامت الزامی است، بنابراین از مراجعه کنندگان تقاضا می شود در هنگام حضور در مراکز اعلام شده، کارت ملی به همراه داشته باشند.
 وی با اشاره به اینکه شیوع بیماری فشار خون در سطح استان، 30 درصد جمعیت بالای 30 سال است، خاطرنشان کرد: جمعیت  بالای 30 سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی حدود 350 هزار نفر می باشد. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: انتظار می رود در این پویش، 70 درصد این جمعیت اطلاعات لازم در خصوص بیماری فشارخون و راه های پیشگیری از آن را  کسب کنند. 
دکتر حق بین اضافه کرد: با اجرای این طرح 50 درصد افراد بالای 30 سال غربالگری شده، مورد سنجش فشارخون قرار می گیرند، بنابراین با اجرای این کمپین باید حداقل 174 هزار نفر در استان مورد سنجش قرار گیرند.
وی با بیان اینکه با توجه به شیوع 30 درصدی پرفشاری خون در سطح استان انتظار داریم 52 هزار و 500 نفر بیمار مبتلا به فشارخون جدید و قدیمی در این طرح شناسایی شوند، اظهار کرد: این افراد بسته به میزان فشارخون به پزشکان مراکز بهداشتی درمانی  ارجاع فوری و یا غیر فوری شده و تحت مراقبت و درمان  قرار می گیرند.

 

 


فاقد نظر