نماینده مردم 6 شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه سلامت درخشان است، گفت: تحقق عدالت در سلامت و تعالی این حوزه از دستاوردهای دولت سیزدهم است.


به گزارش وبدا؛ دکتر پاکمهر شنبه 8 اردیبهشت ماه در این آیین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه سلامت در بخش ملی و محلی را برشمرد و گفت: از اقدامات خوب دولت سیزدهم در حوزه سلامت در بخش ملی مبارزه با کرونا، تولید واکسن کرونا، اجرایی شدن طرح پرشک خانواده و نظام ارجاع، اجرای نسخه نویسی الکترونیک، اجرای طرح دارویار، ابلاغ سند بیماران خاص و تشکیل صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج، اجرای تعرفه گذاری پرستاری، تحقق بیمه رایگان در کشور و ... است.


نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه سلامت استان، خاطرنشان کرد: اخذ مجوز جذب 150 بهورز در استان و جذب 60 نفر تاکنون، تجهیز بیمارستان ها به ام آر آی، سی تی آنژیو و شتابدهنده خطی با ارزش دلاری بالا، از جمله این اقدامات است.


وی با بیان اینکه طرح توسعه بیمارستان آشخانه از 32 به 64 در حال اتمام است، عنوان کرد: بیمارستان راز و جرگلان نیز با پیگیری های متعدد، وارد اجرای پروژه شده و اکنون فاز یک این بیمارستان به اتمام رسیده است که این مهم نیز از دستاوردهای دولت سیزدهم است.

 

دکتر پاکمهر با اشاره به کلنگ زنی بیمارستان مادر و کودک به عنوان تخصصی ترین بیمارستان مادران و کودکان در استان خراسان شمالی، یادآوری کرد: گفت: تاسیس بیمارستان مادر و کودک در قانون بودجه 1400 مصوب شد و اجرای به موقع آن به تحقق اهداف این حوزه کمک می کرد.


وی با بیان اینکه این بیمارستان در راستای تحقق سیاست های کلان وزارت بهداشت و تحقق عدالت در سلامت احداث می شود، خاطرنشان کرد: توسعه فضاها و تجهیزات درمانی رشد بخش مهمی از شاخص های درمانی را به همراه دارد.


فاقد نظر